شناسایی منابع دانشی در حوزه کشاورزی پایدار و مدیریت منابع آبی

دبیر کمیته مرکزی مدیریت دانش کشور در دیدار با استاندار کرمان، گفت: در استان کرمان تاکنون دو جلسه کمیته اجرایی مدیریت دانش برگزار شده، که از مهمترین آنها می‌ توان به شناسایی منابع دانشی در حوزه کشاورزی پایدار و مدیریت بهره‌ ور منابع آبی و ایجاد هم‌ افزایی دانشی بین استان‌ های همجوار در حوزه آب اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مرتضی حسنی در دیدار با استاندار کرمان؛ روال اجرایی پروژه مدیریت دانش در وزارت کشور را مطرح و بیان کرد: پروژه از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و تلاش‌ های مدیریت دانش در گام اول به سطح استانداری‌ ها معطوف شده است.

وی افزود: اجرای پروژه‌ های مدیریت دانش و طراحی و استقرار نظام جامع مدیریت دانش با دستور وزیر کشور به رئیس مرکز مطالعات و آموزش راهبردی وزارت کشور تفویض شده است.


دبیر کمیته مرکزی مدیریت دانش کشور اضافه کرد: از اوایل خرداد سال گذشته زمینه‌ سازی در استان‌ ها و تشکیل تیم‌ های راهبری و اجرایی کامل در سراسر کشور متشکل از دبیران اجرایی و مدیران کل دفاتر برنامه‌ ریزی و تحول اداری استانداری‌ ها شکل گرفته است.


حسنی گفت: هر یک از استانداری‌ های سراسر کشور اکنون کمیته اجرایی مدیریت دانش دارند؛ که ریاست آن را معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری عهده‌ دار است و مستقیما زیر نظر کمیته مرکزی مدیریت دانش وزارت کشور فعالیت می‌ کنند.


وی ادامه داد: در استان کرمان تاکنون دو جلسه کمیته اجرایی مدیریت دانش برگزار و مصوبات و تصمیمات ارزشمندی گرفته شده است؛ که از مهمترین آنها می‌ توان به شناسایی منابع دانشی در حوزه کشاورزی پایدار و مدیریت بهره‌ ور منابع آبی و ایجاد هم‌ افزایی دانشی بین استان‌ های همجوار در حوزه آب اشاره کرد.


دبیر کمیته مرکزی مدیریت دانش کشور عنوان کرد: از مهمترین ابعاد و زمینه‌ سازهای مدیریت دانش در هر سازمانی، ایجاد ساختار راهبری و اجرایی است؛ که به عنوان متولی، برنامه‌ های مدیریت را پیگیری کند.


وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ های متعددی از جمله کاهش خسارت در بحران‌ ها و بهبود عملکرد در مخاطرات طبیعی با استفاده از ابزار مدیریت دانش، شناسایی راه‌ حل‌ های بهینه در مسائل اصلی و عملکردی وزارت کشور داریم.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این نشست بر پیگیری مصوبات کمیته اجرایی مدیریت دانش استانداری با اولویت بالا و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ ها تاکید و ابراز کرد: مدیریت دانش به عنوان مهمترین نیاز در اداره کشور است و با توجه به اینکه ما دانش حل مسائل را به صورت پراکنده در کشور داریم، می‌ توان با شناسایی و در کنار هم قرار دادن آنها به مدل خوبی برای اداره کشور دست پیدا کنیم.


وی عنوان کرد: شناسایی منابع دانشی در حوزه کشاورزی پایدار و مدیریت بهره‌ ور منابع آبی و ایجاد هم‌ افزایی دانشی بین استان‌ های همجوار با اولویت بالا در دستور کار قرار گیرد.


محمدرضا شریفی مدیر کل دفتر برنامه‌ ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری کرمان نیز در خصوص همکاری استان کرمان، با کمیته مرکزی مدیریت دانش وزارت کشور نکاتی را ارائه و خاطرنشان کرد: در استان کرمان طرح‌ های مهمی در حوزه مدیریت دانش از جمله جانشین‌ پروری و انتقال تجارب سازمانی و مدیریتی در سال‌ های گذشته انجام شده که خروجی قابل توجهی نیز داشته است.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha